2012 m. rugsėjo 10 d., pirmadienis

 

Perskaičiau tokią knygiūkštę "The Five Love Languages"(Gary Chapman "Penkios meilės kalbos").
Parašyta labai paprastai ir aiškiai, kad ir vidutinis amerikietis suprastų iš pirmo karto. T.y. galima įtraukti į 4-os klasės mokyklinę programą. Ne, ne, aš čia rimtai. Tikrai siūlyčiau dėstyti mokykloje arba bent jau universitetuose per psichologijos pagrindus. Labai palengvintų gyvenimą daugelyje sričių. Ne tik meilių seilių. Visi gi žmonės žmonės.
Iš dalies ten viskas teisingai parašyta, tik ne visai ir visada.
Neskaičiusiems sutaupysiu keletą brangių gyenimo valandų.
Trumpai drūtai knygos mintis tokia:
Kai žmonės įsimyli, viskas jiems gaunasi lengvai, savaime. Nes įsimylėjimo objektas tampa svarbiausiu pasaulyje. Įsimylėjimas nėra tikra meilė. Nes meilė - valios aktas. Įsimylėjimas yra nevaldomas - negali sau liepti įsimylėti į kažką ir negali panorėjęs išsimylėti. Tai mūsų giminės pratęsimo instinkto dalis, kaip gervių poravimosi šokis ir kačių po langais maurojimas. Maždaug po 2 metų įsimylėjimas praeina, rožiniai akiniai nukrenta ir įsimylėjimo objektas nustoja būti nuostabiausiu žmogum pasaulyje. Va tada ir reikia valios, kad mylėti žmogų. Daugelis autorių teigia, kad meilė ne jaumas, o veiksmas. Sąmoningas veiksmas ir ne visada lengvas.
Ir žmonės iš prigimties ir iš tėvų įtakos turi 5 meilės kalbas. T.y. veiksmai, kurie parodo, kad žmogus tave myli. Neužtenka mylėti giliai savyje. Reikia parodyti. Sako - aš žinau, kad jis/ji mane myli, aš tai tiesiog jaučiu. Vis gi "tiesiog jausti" neužtenka. Tai veiksmų ir žodžių derinys, kuris sukuria meilės atmosferą.
Vieniems tai palaikymo žodžiai - tu gražiai atrodai, koks tu protingas, ačiū, kad padėjai suplauti lėkštes...
Kitiems kartu praleistas laikas - kartu gaminti maistą, išvykos, žaidimai, pasivaikščiojimai, pokalbiai.
Kita kalba - dovanos. Nebūtinai sabalo kailiniai ar aukso žieidai. Gėlė, maloni smulkemena. Jei žmogus dovanoja kažką, reiškia, jis apie tave galvojo, žino, kas tau patinka, prisimena, kas tau svarbu.
Ketvirta kalba - pagalba. Jei jis sutaisė mano dviratį, reiškia jis mane myli. Aš žinau, kad ji mane myli, nes ji kasdieną gamina man valgyti ir prižiūi namus.
Penktoji kalba - prisilietimai. Tame tarpe ir seksas, bet ne tik. Paliesti praeinant pro šalį. Apkabinti, lakyti už rankos.
Tai va. Tokios jos, tos kalbos.
Aišku, knygoje pateikiamas milijonas pavyzdžių, kaip Džonas ir Merė, Polas ir Sara, Džimas ir Džesika, bei kiti dori ir giliai religingi amerikonai buvo ties skirybų riba, o pradėję naudoti aukščiau išvardintas kalbas, stebuklingai išgelbėjo savo santykius. Tik reikia suprasti ar tiesiog paklausti savo partnerio, kas jam svarbiausia ir ko jam trūksta.
Aš ilgai galvojau, kas man svarbiausia. Turbūt, kad viskas. Jei žarstys komplimentus ir dovanas, bet nieko nedarys namie, tik valgys ir mėtys kojines - komplimentai neveiks. Jei darys visą namų ruošą ir laikys už rankos, bet sakys, kokia graži mūsų kaimynė... irgi kažkaip.
Mano manymu, viskas turi eiti drauge.
Jeigu įdomu, čia yra testas, jei įdomu sužinot, kas jums svarbiau.
Man gavosi:
5 Words of Affirmation
10 Quality Time
6 Receiving Gifts
1 Acts of Service
8 Physical Touch


8 komentarai:

  1. Your Scores5 Words of Affirmation
    8 Quality Time
    0 Receiving Gifts
    7 Acts of Service
    10 Physical Touch

    :))
    ačiū už testą, reiks žmonai persiūst :)
    ir tekstas knygoje teisingas, gaila anksčiau neperskaičiau. nors gal ir negaila - viskam savas laikas matyt

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Daviau keliems savo draugams šį testą. Pastebėjau, kad dovanos svarbesnės moterims, o vyras svarbiau pagalba.
      Nors visiems svarbiausia prisilietimai ir laikas.

      Panaikinti
    2. natūralu - kai beveik visi turime valgyt ir stogą virš galvos pradedame ieškot to, ko joks darbdavys nepasiūlys. Testą padalinus tiems, kurie neturi anei kompo anei interneto, ko gero rezultatai būtų kitokie ;)

      Panaikinti
    3. na, dėl įdomumo, paklausk savo močiutės, kas jai svarbiausia santykiuose su vyru. manau, vienais ar kitais žodžiais apibūdins vieną iš šitų veiksmų.

      Panaikinti
    4. deja, nebepaklausiu nei močiutės, nei senelio :( bet tėvai vyresnio amžiaus - galima pabandyt pakibint :D

      Panaikinti
    5. atsiprašau, nežinojau.
      papasakok rezultatus. ;)

      Panaikinti
  2. Labai įdomu. Ačiū.

    Atsiprašau, jeigu kartais mano anoniminiai rezultatai nedomina, bet dėl visa ko pasisakysiu :)

    8 Words of Affirmation
    8 Quality Time
    2 Receiving Gifts
    1 Acts of Service
    11 Physical Touch

    Gaunasi, kad man svarbūs trys dalykai. O jų išsidėstymas, manau, tiesiog parodo kurio dalyko konkrečiu momentu labiausiai trūksta. Kitą dieną/savaitę gal kitas dalykas paimtų viršų. Du man nesvarbieji dalykai viršaus nepaimtų jokią dieną..
    Įdomu, kad šešerius metus buvau poroje, kai Quality time buvo daug daug daug, Words of Affirmation praktiškai negavau, o Physical Touch atitikimas buvo apie 70%. Rezultatas - neištvėriau, jaučiausi nevertinamas.
    O dabar jau devynerius metus esu laimingas, kai šitų trijų dalykų lygis toks "beveik pakankamas", na ties 85%. Bet sakyčiau, netgi geriau kai "beveik", o ne max, tada neužmiršti pastebėti ir įvertinti. Ir nekyla mintis padaryti pertraukos nuo begalinio Quality time :)

    Ačiū už dėmesį.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, įdomu.
      Manau, kad svarbu,kai žmonės žino, supranta, ko jiems reikia ir trūksta, ir sugeba paaiškinti partneriui. Nes dažnai būna, kad kitas net neįtaria.

      Panaikinti