2010 m. rugpjūčio 15 d., sekmadienis

tom yum


nepadėjo man nuo bonrchito niekas - nei šnapso masažas, nei antibiotikai, nei čiobrelių arbata su medumi, nei plūduriavimas su paukščių taku virš galvos...

(karštų bulvių terapijos dar nepraktikavau. nes ir taip karšta.)

blogiausia, kad klastingas kosulys atsliūkina naktį, kai aš pradedu snausti. įlenda į gerklę ir dusina. taip ir kovoju su juo kasnakt prieš užmiegant. tarp sapno ir tikrovės kosėju bandydama spėti įkvėpti oro. po ilgos kovos, pasitelkiant į pagalbą čiulpiamus ir purškiamus vaistus, aš šiaip ne taip laimiu eilinę kovą (bet dar ne karą). kosulys atsitraukia ir aš išsekusi užmiegu.

kadangi šiandien vėl karšta. net mano pavėsyje termometras rodo +34 C, tai valgyt ruošti nėra noro. spintelėje radau juodai dienai nupirktą plikomą makaronų sriubą "thai choise". nupsrendžiau, kad šiandien ir yra toji juodoji diena.  užsiplikiau be įpatingo entuziazmo - plikomi makaronai anoks skanėstas.  bet  - paragavus pirmus šaukštus maloniai nustebau:

sriuba labai aštri. kartoju: tikrai labai aštri. kitaip sakant ŽIAURIAI AŠTRI. dega visas plotas aplink burną, burna, gerklė ir visa kita pakeliui į skrandį. labai įdomus rūgščiai aštrus skonis. be to netikėtai prie čili aštrumo derantis gaivus cintrinžolės aromatas.

sriuba vadinasi spicy tom yum. smulkiai parašyta kamputyje. paguglinau: tom yum -  tai tailandietiskos ryžių arba makaronų sriubos su krevetem, vištiena ar grybais. ant mano pakelio nupiešta krevetė, tai tarkim mano sriubyte buvo su krevetėm. išskirtinis tom yum aštriai-rūgštus skonis ir aromatas, sukurtas naudojant cintrinžoles, kafir laimo lapus bei laimo sultis, smulkintus čili pipirus, žuvies sultinį ir vietines žoleles. aišku, pakelinės sriubos nuo tikrųjų skiriasi vai vai vai kiek kartų, bet šita likau labai patenkinta ir rekomenduoju plačiajai visuomenei. ypač aštrumų mėgėjams. be abejo, prie progos tailandietiškame restorane užsisakysiu tikros tom yum sriubos.

o kam aš visa tai rašau - ogi pavalgius tom yum - išprakaitavau visa, išdegino man nosiaryklę ir viršutinius kvėpavimo takus. išsikosėjau, išsišnypščiau nosį - ir beveik kaip naujai gimus. manau, nuo šitos sriubos man ir reikėjo pradėti savo gydimą. 

kitą kart žinosiu. o pirkau, jei neklystu, rimi.

dabar net kambarys kvepia citrinžole.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą